Vorbereitung

 
Charaktererschaffung, etc.

Quote:
Originally Posted by Lycar
Passt schon. Aber da wir PF spielen muss ich mir ein passendes Equivalent zum Shugenja einfallen lassen.

Außer natürlich dieser Shugenja ist erlaubt.

... außer dass da die Tabelle 'Spells Known' fehlt. Was nun? Sorceror substituieren?
Quote:
Originally Posted by Antariuk

Wollte auch sagen, die Klassentabelle ist für den Sack und Spells fehlen. Auch ist die Progression arg leer, wenn man das mit anderen Klassen vergleicht, fast jede Klasse bekommt spätestens alle zwei Level neue Spielsachen. Such auch schon, obs da nicht noch andere Conversions für Pathfinder gibt... Ninjas gibts mehr als man zählen kann, aber Shugenjas nicht? Kann ja fast nicht sein.
Ich stimme da mal Antariuk zu; diese Konversion ist ziemlich... meh.

Ich würde nach wie vor vorschlagen, mit einem Oracle zu starten und es wie folgt zu modifizieren.

- Armor Prof
- Shield Prof
+ Shortsword Prof
Mod Oracle's Curse (wird zu Elemental Focus)
Mod Mysteries (wird zu Elemental Revelation)
+ Sense Elements


Elemental Focus:
Ein Shugenja spezialisiert sich auf ein Element und ist nicht in der Lage, Zauber des entgegengesetzten Elementes zu wirken.
Luft [Air & Elecrtricity] <--> Erde [Earth & Acid]
Feuer [Fire] <--> Wasser [Water & Cold]

Die Hälfte der Zauber die ein Shugenja beherrscht (-->Spells Known) muss seinem Elemental Focus entsprechen, die andern Zauber sind frei wählbar (so fern sie nicht aus seinem 'verbotenen Element' stammen).

Ein Shugenja beherrscht einen zusätzlichen Zauber pro Zaubergrad (verglichen mit der Oracle Spells Known Table). Dieser Zauber wird von seinem Elemental Focus bestimmt (siehe Air / Earth / Fire / Water Domain Spells).

Elemental Revelations
Ein Shugenja erhält, entsprechend seinem Elemental Focus, seine Elemental Revelations (-->Oracle Mysteries). Er wählt auf den entsprechenden Stufen eine der Relevations, für die er sich qualifiziert.
Luft --> Wind
Erde --> Stone
Feuer --> Flame
Wasser --> Waves.
Ein Shugenja erhält ebenfalls die mit dem entsprechenden Mystery assoziierten Fertigkeiten als Klassenfertigkeiten.
Auf den entsprechenden Stufen erhält ein Shugenja die mit dem entsprechenden Mystery assoziierten Mystery Spells als beherrschte Zauber.
(Anm.: Überschneidungen zw. Mystery Spells und Domain Spells beheben)

Sense Element
Sense Elements

One of the first "spells" a shugenja learns-a magical effect so basic that it becomes a spell-like ability-is the ability to sense elements. As a full-round action, a shugenja can become aware of all sources of one chosen element (air, earth, fire, or water) within 10 feet of herself. The shugenja learns the size of the objects but not their precise location or actual nature.

By concentrating longer, a shugenja can either extend her magical senses or gather more information about the elements she has detected. Each additional round spent in concentration allows the shugenja to add 5 feet to the radius of her sense ability, to a maximum of 5 additional feet per shugenja level. Thus, at 4th level, a shugenja can sense elements to a maximum range of 30 feet by concentrating for five full rounds. Alternatively, the shugenja can focus on one source of the sensed element per round, attempting a Spellcraft check to determine more about that single item. The amount of information she learns depends on her Spellcraft check result:

Check Result Information Learned
20 or higher: item's general location (5-foot square containing it, or its nearest boundary if it is larger than a 5-foot square).
25 or higher: Whether the item is natural or a spell effect. (A normal Spellcraft check against DC 20 + spell level can then determine the nature of the spell effect.)
30 or higher: Whether the item is a creature or an object.
35 or higher: The exact nature of the item (for example, whether a creature is a human or an oni, whether an object is gold or stone, whether air is breathable or not) .

In subsequent rounds, a shugenja can either retry her Spellcraft check on the same item, shift her attention to a different item, or extend the range of her senses. A 1st-level shugenja can use this ability three times per day.

At 5th, 9th, 13th and 17th level, the shugenja gains another daily use of this ability.

Like many divination spells, a shugenja's sense elements ability is blocked by 1 foot of stone, 1 inch of common metal, a thin sheet of lead, or 3 feet of wood or dirt.
For example, the shugenja enters a room and concentrates to sense water. (Although she is a water shugenja, she could just as easily sense any other element, including fire.) She becomes aware of all sources of water within 10 feet. A basin of water rests on the nightstand, a person lurks behind the door (living creatures are made of all four elements) holding a vial of poison-the shugenja discovers three sources of water within 10 feet of her: one Medium-size, one Small, and one Fine. Focusing on the Medium-size source and concentrating for a round, she makes a Spellcraft check and gets a result of 31. She learns that the Medium-size source of water is a creature, that it is natural, and where it is. If the assassin behind the door has not already jumped out to attack her, she has learned that a creature is hiding behind the door... but more likely, she has learned this too late.

Da klingt finde ich ganz gut... ich hatte schon angefangen, eine Shugenja-Conversion zu erstellen, aber das ist wohl noch
einfacher so.

EDIT: Wenn ich das richtig sehen, hat ein Oracle auf frühen Level nur Zugang zu Shield of Faith als Rüstungs-Spell, oder? Sollte man da nicht evtl. leichte Rüstungen von der Klasse her erlauben? Das könnte sonst etwas knapp werden. Meine Meinung jedenfalls. Ich würde an irgendwas in der Art von dem hier denken:

Quote:
Weapon and Armor Proficiency
A shugenja is proficient with simple weapons, short sword, wakizashis. They are also proficient with light armor, but not shields. In their home culture, its is considered inappropriate for a shugenja to wear armor, but this rejection doesn't apply to shugenjas serving in the military or traveling foreign countries. Armor does not interfere with spellcasting, but if shugenjas wear armor heavier than cloth, lamellar cuirass, or leather, they suffer any armor check penalty on all concentration checks, caster level checks, and Spellcraft checks they make.

Ich hab hier eine Shugenja Klassenübersicht angefangen. Sollte jeder hier editieren können. Ich dachte mir, die Übersicht ist so besser als die Modifikationen stückweise mit dem Regeltext abzugleichen. Ist momentan noch ein englisch-deutsch Kauderwelsch





Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Myth-Weavers Status       Advertise with us